Jag tänker inte vara normal! Jag är knäpp och ja gillar't!

Livet är en gåta!

onsdag 15 februari 2012

Biggest Loser..

Sitter och tittar på Biggest Loser på kanal5
Vet inte varför jag tittar men varje kväll tittar jag. Jag måste bara titta, jag blir så glad för att det går så bra för dom. Och det är fint att se att dom kämpar så mkt som dom gör. Plus att imorn är det äntligen torsdag och då är det svenska Biggest Loser!
Och på något sätt så peppar dom mig. För jag själv känner mig som en Biggest Loser, inte ordagrant men jag har nog en liten liknande utmaning framför mig och bakom mig. Hittills när jag nu gått ner 20 kg så tänker jag verkligen inte sluta. jag har kommit mer än halvvägs så varför sluta nu? Det är nu mitt "nya" liv har börjat.
Jag har tagit tag i att gå till gymmet, tagit tag i kosten och rent ut sagt tagit tag i mitt liv..
För jag menar, känslan av att tappa sina jeans eller bara kunna dra på och av sig dom när man ska på toa.
Jag är helt ärligt stolt över mig själv.
Varje vecka tar jag fram mina "mål" jeans och provar dom, och jag kommer närmare och närmare. Mina favvo jeans från förr och en dag ska jag komma i dom igen.
Även om vågen står stilla nu så tappar jag förmodligen centimeter någonstans eftersom jag tappar mina jeans, mina mysbyxor och tröjorna ser bara större och större ut.
Jag är på väg! Detta år ska jag nå mitt mål, vikten ska stå på den siffran som jag drömmer om och mitt liv är hälsosamt. För jag vet att jag kommer fortsätta leva ett hälsosamt liv från och med detta år.

Btw så är det sista arbetsnatten nu i natt sen är det helg. Och jag verkligen skäms för att jag inte vart aktiv som jag velat på gymmet på hela veckan. Men mina skavsår har inte vart fina och sen så har jag vart sååå trött och seg. Spelar ingen roll hur mkt eller lite sömn jag fått i mig. Hoppas verkligen inte att det är någon liten förkylning eller någe annat på G.

1 kommentar:

  1. Tycker verkligen att du ska vara stolt över dig själv, superbra jobbat!
    Sv: Hur lång tid tog det att bli av med sockerbegäret och lät du bli allt socker då (jag menar även i mat, vitt bröd osv) eller bara godisen, vilan och glassen?

    SvaraRadera