Jag tänker inte vara normal! Jag är knäpp och ja gillar't!

Livet är en gåta!

onsdag 7 september 2011

Joo man tackar!

Jaa det skulle vara det minsta man kan säga om denna känsla jag springer runt och bär på.
Insåg igår när jag hade vart och vägt mitt att jag kommit halv vägs till mitt mål i min vikt-kamp. Hur bra låter inte det?
Jag är hur nöjd som helst nu. Och för första gången så känner jag och ser att jag tappat vikt.
Speciellt i ansiktet men även i hela kroppen. Midjan  är mindre och jag känner mig mkt mkt lättare.
Känner även att jag sover bättre och snarkar inte så mkt (vad jag vet iaf).

Så nu har jag gått till jobbet i tre dagar (fre,mån & tis) och det kommer jag fortsätta med i fortsättningen.
Varför har jag vart så lat och tagit bilen hela våren och sommaren för? Det tar ju ändå max 20 minuter och gå till jobbet.
När jag var och vägde mig igår så frågade konsulenten mig vad jag hade gjort eftersom det hade gått så bra. Och när jag tänkte efter så har jag inte ansträngt mig så mkt. Jag gick en lång promenad på 5 km och sen gått till jobbet, det är det ända. Och nu kommer jag verkligen fortsätta med det! :) tummen upp för mig!

Imorn är det torsdag och det är kryssnings dags. Det får bli mitt enda undantag i min diet förutom mina utlandsresor. Får ta det som ett riktigt firande att jag nått halva vägen till mitt mål helt enkelt.
Men jag kommer säkert ha sån ångest när jag kommer hem från kryssningen för att jag druckit och säkert ätit massa kalorier.

Snart dags att byta om till sista arbetskvällen denna vecka!
Ha en trevlig kväll!

1 kommentar:

  1. Så duktig du är o stort grattis till ditt minus!
    Finemang alltså o jag tror som du att när man landar på den nivån att man inte anstränger sig för mycket utan får in bra dagsrutiin i motionerandet så är det bra!
    Tänk va bra motion du får dessa 20 min promenad till/från jobbet lite egentid el du kan lyssna på bra musik i lurarna el en bra bok i luren el bara filosofera o gör du det dit o hem då har du gått 40 min/dag minst.
    Snyggt tjejen!

    SvaraRadera