Jag tänker inte vara normal! Jag är knäpp och ja gillar't!

Livet är en gåta!

söndag 21 augusti 2011

Storyn om min kamp!

Har länge funderat över om jag ska skriva om detta eller inte. Men kommit fram till att det är dags för det. Även för er som läser men även för min egen del, det kanske kan peppa mig.

Nu är det snart tio år sen som jag opererade knät. Tio år sen som jag tränade.
I och med att operationen inte riktigt gick som den skulle så blev det ingen fortsatt handbolls karriär. Men jag är glad för att jag kan gå och göra andra aktiviteter.
Men kunde jag inte spela eller springa så rasade världen utför.

Efter ett par år så var det någon som hade sytt in alla mina kläder medan jag inte såg på och där stod jag fyra år efter operationen och vägde 114 kg.
Jag tröst åt allt jag kunde hitta och blundade för hur jag såg ut. När jag väl vaknade våren 2006 så gick jag ner 24 kg och kände mig så satans snygg!
Träffade en kille och livet var på topp, tills den dagen toppen visade sig att vara ett stup.
Började tröst äta igen tills jag vaknade och insåg att det funkade inte att se ut som mig.
Efter att jag började dejta min sambo var jag duktig med promenader och käkade sunt tills det byttes ut till massa sambo kilon.

Började min vikt kamp för precis ett år sen i måndags och har nu lckats en bit på vägen.
Förra året när jag ställde mig på vågen ville jag gråta, ännu en gång vägde jag över hundra kilo. Men då sa jag till mig själv;
- nu jävlar, nu eller aldrig!
Började med nutrilett och det kändes hur bra som helst varje måndag jag ställde mig på vågen.
Men usch vad lätt det är att tappa motivationen.
Blev halvdant till och från men tänkte mer och mer på vad som for in i munnen, jag mådde ju så mkt bättre!
Sen vakna jag till när en kompis börjat med Cambridge och kände direkt att det kanske vore något för mig med.
Följde med och blev medlem och vägde in mig, mätte kroppsfett och köpte måltider för första veckan! Visst hade jag gått ner 11kg med hjälp av nutrilett till och från under det senaste 11 månaderna, men nu vill jag inte tappa den motivationen som jag behöver! Jag vill bara inte se ut som ett hängbukssvin längre!

På ett år har jag nu lyckats gå ner 15,1 kg och det är jag stolt över!

3 kommentarer:

  1. Det sa du vara!!!!
    STOLT är rätta ordet!

    Bra gjort tjejen!

    SvaraRadera
  2. Oh detta låter precis som mig =/
    spelade också handboll på hög nivå och efter 10års spelande gick knäna i sönder!

    Fortsatte äta som vanligt och gick då upp sammanlagt 35 kg av loppet av bara 2 år...
    Sorgligt när man tänkter efter!

    Nu håller jag på med min viktkamp och jag ska banne mig lyckas, du ska lyckas o alla vi med viktbloggar borde göra detta tillsammans!

    Kör hårt gumman!

    SvaraRadera
  3. Vet inte om de andra kom fram vi har haft nätstrul.
    Tycker du är duktig som tog tag i vikten tänk ett år :-)
    Bra gjort

    SvaraRadera