Jag tänker inte vara normal! Jag är knäpp och ja gillar't!

Livet är en gåta!

lördag 18 september 2010

Inte vad det någon vanligt förkyldning.. :(

Har inte riktigt orkat med att skriva sen i torsdags..
Men fy fan vad dåligt jag har mått..

slutade med att jag ringde till vårdcentralen vid tolv tiden i torsdags för att försöka få en akut tid till en läkare.. Blev bara tyngre och tyngre att andas och ja hostade så fort jag hade rört på mig.
Och visst, fick en tid halv fyra. Så det var bara att vänta i fyra timmar.
Kanske skulle haft turen att få en snabbare tid om ja både ringt tidigare och tillhört vårdcentralen i den stad jag bor i. Tillhörde tydligen min gamla, och ja sitter inte och kör till Torshällas vårdcentral när jag bor i Strängnäs sedan två år tillbaka.. så den trevliga sköterskan fixade papper på engång som jag bara skulle skriva under när ja kom in.
Under dom där fyra timmarna så förvärrades min andning drastiskt och jag fick kämpa och kämpa för att klockan skulle bli halv fyra.

Och väl inne hos läkaren så var de inge snack om saken. Han märkte direkt att det var min astma. Och den har blivit dubbelt så mkt värre.. (säger man dubbelt så mkt värre?)
Så jag fick inhalera syrgas med någon medicin i och fick kortison tabletter innan vi skulle prata lite mer om hur vi skulle göra med min astma.
Det första han sa var att mina barn måste bort. Katterna måste bara bort.
Och jag ska träffa en astma sköterska och ska på återbesök.
Men jag kom oxå på att jag har känt mig små förkyld i hela fyra år. Och fyra år så har jag haft katter.. så det är inte så konstigt att jag förmodligen är allergisk mot dom.
Jag grät så fort jag kom hem.. jag måste lämna bort mina barn. Det känns jätte tungt.
Men doktorn var jätte bra och jag fick dubbla doser av mina gamla mediciner som jag inte alls skött dom senaste åren..

Ett tungt slut på veckan. Men har hittat hem till båda katterna redan. Så det känns underbart faktiskt. Även om dom kommer hamna på olika ställen. Men jag känner dom som kommer ta dom och jag kan komma och hälsa på. Innan blir det till veterinären för att sterilisera den ena och kolla så dom är friska och en och annan vaccination . Känns bättre att veta att dom är helt friska när man lämnar bort dom!
Så om jag kommer vara frånvarande så vet ni..
Känns skön att berätta det så att alla vet så slipper jag dra samma historia flera ggr..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar