Jag tänker inte vara normal! Jag är knäpp och ja gillar't!

Livet är en gåta!

onsdag 9 maj 2012

Nya rutiner!

Ja det är dags för det.
Så från och med idag blev det nya rutiner. Nya rutiner för mat och träning.
Så har satt upp ett schema för träning och ska snart skriva matsedel för resten av den här veckan och för nästa vecka så jag vet vad jag ska äta och när. Det jag ska äta enligt min kostrådgivare är frukost, mellanmål, lunch, mellanmål och sen kvällsmat. Så är skönt att veta vad man ska äta så slipper man fundera ut något.
Tränings upplägget kommer nog se ut som så att 3 styrke pass i veckan, 6 konditions pass var av 1 på gymmet.
För mig låter det bra för då har jag en vilo dag i veckan och det är än så länge upp till mig vilken dag jag vill ha den på.
Vad tror ni? Låter det okej? :)

Idag så ställde jag kl på 7 imorse och låg och drog mig ett bra tag i sängen och sen tog jag tag i saken och klev upp och drog på mig träningskläder och var på gymmet strax efter 8 och körde 1,5 timma.
Och jag tränar mage på pilates boll som jag gör sit-ups på och idag slog jag nytt rekord igen. Gjorde 40-20-20 :) jag blev nästan lite chockad. Inte för att jag har några rutor direkt, men något måste nog gömma sig bakom den jätte stors volangen :)

Nu ligger jag och slappar och ska nig ta och fortsätta läsa en liten stund :)

5 kommentarer:

  1. Så länge du ser fram emot upplägget, att gå till gymmet och konditionspassen så låter det ju toppen, :D

    Grymt med rekordet! slår vad om att du kan slå det nästa gång också! (utmanade jag precis dig? ;) ) keep on rockin it! körs på så mycket du orkar, och kör sen lite till!

    SvaraRadera
  2. tack för kommentaren, det är bra att veta att man inte är ute och seglar, särskilt runt 02:00 :P

    så länge du fortsätter utmana dig själv kommer du att nå dina mål tillslut :) tveklöst!

    SvaraRadera
  3. sv: nej men lr hur :P tyckte inte heller man behövde tillägga så mkt hehe..

    6konditionspass och 3 styrkepass i veckan låter alldelles alldelles för mkt.. har en PT lagt upp ett sådant schema åt dig?
    3-4 pass i veckan skulle jag anse vara mer lämpligt för dig om du vill ändra livsstil och gå ner i vikt på ett hälsosamt sätt. :) lycka till med kostprogrammet!

    SvaraRadera
  4. sv: jamen dåså, då låter det som ett riktigt bra träningsupplägg :) Lycka till!

    mm pannkakan vart god :)

    SvaraRadera