Jag tänker inte vara normal! Jag är knäpp och ja gillar't!

Livet är en gåta!

måndag 7 maj 2012

Igår!

Igår var det en lång och händelserik dag! En heldag ute på Auschwitz och Birkenau. Vi hade en helt otrolig guide, vi fick ha hörlurar på oss och hon pratade i mick för att vi skulle höra och förstå för alla guidar inte på engelska. :)
För mig känns det helt sjukt att jag vart där, det där är ju bara nå man läser i böcker i skolan eller som idag man kollar på filmer som är inspirerade av händelsen. Men att vara där(!!!!!), ger verkligen andra känslor. Går liksom inte att förklara allt man såg..
Jag kommer nog åka igen, nån gång i framtiden...

Annars på kvällen var vi ute och åt och sen åkte häst och vagn runt på Krakows gator och fick se massa fina kvarter och vissa som finns kvar sen andra världskriget.

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen blir det frukost för idag ska vi ner i en saltgruva och kika :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar