Jag tänker inte vara normal! Jag är knäpp och ja gillar't!

Livet är en gåta!

måndag 31 oktober 2011

En ny härlig vecka!

Nu är det måndag igen och en ny vecka har startat!
Solen skiner och det var rätt varmt ute så jag öppnade balkong dörren för en liten stund sen för att få in lite höst luft. Hade tänkt mig en promenad idag men det var så förbannat skönt att ligga och dra sig i sängen så klockan rann iväg istället..

En vecka utan vägning har alltså startat. Eftersom mina arbetstider är olika så blir det alltså vägning varannan vecka då jag jobbar förmiddag. Men då har jag två veckor på mig att få bra resultat. Fast alla resultat med ett minus på vågen och fett mätaren är bra så jag tänker då inte stressa.

Skrev förut om att jag ska sätta upp lite del mål. Och har även pratat med min mamma om det och hon tyckte det var en toppen idé. En så pass toppen idé så vi gjorde upp lite mål tillsammans.
Ska iaf ha stora mål för varje tio kilo jag går ner ( har bara två tior kvar att gå ner nu) och dom ska bli:
Första tian blir en hel helg med mamma med shopping och mys. Men även så en spa dag som mamma bjuder mig på för att jag är så duktig! Hon är verkligen guld! 
Andra och sista tian blir att hon kommer hit och rensar ut mina kläder som aldrig hon aldrig mer vill se mig i och hjälper mig att köpa det som jag behöver! 
Dom målen kommer nog tagga mig mer än någonsin!
vet inte om jag behöver ha små mål vid fem kg, har inte riktigt kommit dit än. Men kanske ska unna mig en manikyr iaf. Det behöver jag! :)

Har nyss tagit min första shake och det blev en mango. Det var en av dom första smakerna jag provade och den gillar jag! Smakar sommar för mig! :)
Imorn blir det en promenad iaf, hoppas att det är lika fint väder imorn som idag! Då blir det ju extra härligt!

Nä nu är det dags att byta om och fixa det som ska med till jobbet! Hoppas ni får en underbar eftermiddag/kväll!

1 kommentar: